top of page

FORMAKUNTZA

Ilustración_sin_título.png

MARRAZKETA DIGITALA

Ikastaro honetan zure iPadean 3Dan kontzeptu bat diseinatzen eta modelatzen ikasiko duzu eta  Nomad eta  Procreate bateratuta ilustrazio errealista bihurtzen. Ausazko formetatik abiatuta, sinestezina den zerbait sortuko duzu eta xehetasunak gehituko dituzu emaitza bakar eta oso pertsonala lortu arte.

SOINU EKOIZPENAK

Ikasi zure musika nahasten, ekoizpenaren prozesu ezberdinak ezagutuz.

laptop-recording-bundle.jpg
Literatura sormena3.jpg
Literatura sormena3.jpg

LITERATURA SORMEN TAILERRA

Idazkera tailer hauetan bakoitzaren barruan dauden istorioak ateratzera ausartuko gara, sormen literarioaren teknikak ikasiz.

Etorkizuneko hezkuntza

“Aprender a ser” (Fauré, 1973) UNESCOren txostenak  hezkuntza-paradigma berria zabaldu zuen, gaitasunen araberako curriculuma, ikaslea bere etorkizunari buruzko giltzak emango zizkioten gaitasunetan, trebetasun izendatutakoetan, trebatzeko asmoz. Hau da, ikasleek maila pertsonalean, profesionalean eta sozialean ahalik eta potentzial handiena lortzea ahalbidetuko dieten trebetasunetan, ezagutzetan eta jarreretan trebatzea da. Hezkuntza-eredu honek garrantzi handia du ezagutzaren dimentsio aplikatuan eta praktikoan.

Espainian gaitasunei buruz hitz egiten LOErekin (2006) hasi zen. Hala ere, LOMCE heldu arte (2013) ez da funtsezko gaitasunez hitz egiten, eta gaitasun horiek curriculum-politika berri batekin esplizituki lotzen dira. ESADEk 2021ean gidatutako Espainiako gaitasun-curriculumaren inplementazioaren egoeraren analisiak erabaki zuen curriculum horren ezarpena zatitutako eta denboran gutxi eutsitako ikastetxe gutxi batzuen saiakeren multzo gisa deskriba daitekeela, administrazio publikoek antolatutako eta gidatutako trantsizio sistemiko gisa. 

Egoera honen aurrean, eskolaz kanpoko ekintzek eskaintzen duten aukera erabiltzea erabaki dut, eskolei eta familiei umeen gaitasunak garatzen laguntzeko, eta, horrela, hainbat egoera eta testuingurutan eraginkortasunez jardutea (ahalik eta irtenbiderik onena aurkitzeko eta aplikatzeko gai izatea) ahalbidetuko dieten tresnak ematen laguntzeko, une bakoitzean erantzun egokiena aukeratzen jakinda.

Gaitasunaren kontzeptuaren barruan sartzen dira lanbide-jardunarekin eta lan-jardunarekin zerikusia duten ezagutzak, prozedurak eta jarrerak (jakitea, egiten jakitea, izaten jakitea/egoten jakitea), hainbat egoera eta testuinguru profesionaletan ahalik eta irtenbiderik onena aurkitzeko eta aplikatzeko gai izan daitezen, eta une bakoitzean erantzunik egokiena aukeratzen jakin dezaten. *

Gaitasunak ingurunearekiko eta testuinguruarekiko interakzioa eskatzen du, hausnarketa kritikoa, elkarlaneko parte-hartzea eta ezagutzen integrazio konplexu eta sortzailea oinarri hartuta. Horiek berrikuntza-ekintzak eragiten dituzte, ikasleak bere harreman-testuinguruekin elkarreragiten duen modua nahita eraldatzen dutenak. 

Gaitasunaren adibide dira:
   -Lidergoa
   -Komunikazioa.
   -Taldeko lana
   -Pertsonen arteko trebetasunak (enpatia)
   -Pentsaera kritikoa
   -Sormena
   -Denbora kudeatzea
   -Egitasmoak planifikatzea
   -Ardura
   -Eta askoz gehiago.

* UNIR, “Educación y aprendizaje por competencias”, 2020ko apirila.
** López-Goñi, I. y Goñi Zabala, J. M. (2015): Hacia un currículum guiado por las competencias. Propuestas para la acción. (Pamplona: Servicio Editorial de la Universidad Pública de Navarra)

Konpetentziak garrantzitsuak dira, zure seme edo alabaren etorkizun pertsonala eta profesionala zehazten dutelako.

Baieztapen sendo hau literatura zientifiko ugarik babesten du: “los investigadores han demostrado que el 75-85 % del éxito profesional depende de las competencias y solo el 15-25 % del conocimiento técnico”. *

LinkedIn-ek ere bere “Global TalentTrends, 2019” azterlanean baieztatzen du: “las competencias siempre han sido importantes, pero hoy se están convirtiendo en vitales. Un determinado lenguaje de programación puede pasar de moda, pero la creatividad, la adaptabilidad y el trabajo en equipo siempre serán valiosos”.

Gaitasunen garrantziak gorantz egiten du gure garaian. Informazioaren gizartean bizi gara, non aldaketa teknologikoak eta eredu sozial eta kulturalak gero eta erritmo altuagoan aldatzen diren, gero eta konplexuagoa eta anitzagoa den mundu batera bideratuz. Duela urte gutxi batzuk ezin izango genituen irudikatu gaur egun blockchain ingeniari edo adimen artifizialeko analista gisa dauden lanbideak.

Ezin dugu irudikatu ze lanbide izango duten gure seme-alabek, baina euren gaitasunak gara ditzakegu, egiten dutena egiten dutela ere arrakastaz moldatzeko.

* Futures of Education: Learning to Become. How should what we learn, how we learn, and where we learn change in the future?. THE SWISS JOURNAL OF INTERCULTURAL EDUCATION, TRAINING AND RESEARCH. April 2021
 

Etorkizuneko
Hezkuntza.

bottom of page